לפיד בתום הביקור במרוקו: "אנחנו יוצרים ציר מדיני אסטרטגי"

    שלמה ריזל No Comments on לפיד בתום הביקור במרוקו: "אנחנו יוצרים ציר מדיני אסטרטגי"

    לפיד נאם בתום ביקורו המדיני במרוקו: "מול המעגל הקיצוניות והמוות אנחנו אומרים אנחנו לא מציעים רק אלטרנטיבה רעיונית אלא גם כלכלה, מקומות עבודה לצעירים, כניסה לתחומים של חדשנות טכנולוגית, תחושה של שייכות לעתיד במקום לעבר"

    צילום: פלאש 90
    21:58
    13.05.24
    אבי מימרן No Comments on שבעה בני משפחה נרצחו בטבח: "לא הפסקנו לבכות כל היום"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החוץ, יאיר לפיד נאם הערב (חמישי) במסיבת עיתונאים לקראת תום ביקורו במרוקו. "אסטרטגית מה שאנחנו יוצרים פה ומה שאנחנו יוצרים בחודשים האחרונים זה בעצם ציר מדיני. תחשבו על זה בתור סוג של עיגול של ישראל ומרוקו ומצרים וירדן ובמובנים מסוימים אפשר להגיד קפריסין ויוון, בחריין, איחוד האמירויות. כל המדינות שהן מתונות מבחינה דתית עם פוטנציאל כלכלי באמת אינסופי".

    "זה מציב אלטרנטיבה פרגמטית לקיצוניות דתית וגם בונה דיאלוג שוטף ברמה המדינית. הדרך הציורית לתאר את זה זה שאנחנו יוצרים פה איזה שהוא סוג של מעגל חיים מול מעגל המוות של הטרור של איראן ודומותיה ובנותיה".

    "מול זה אנחנו אומרים, מול המעגל הקיצוניות והמוות אנחנו אומרים אנחנו לא מציעים רק אלטרנטיבה רעיונית אלא גם כלכלה, מקומות עבודה לצעירים, כניסה לתחומים של חדשנות טכנולוגית, תחושה של שייכות לעתיד במקום לעבר".

    "אנחנו אומרים לעמיתנו ולחברנו במזרח התיכון איפה אתם מעדיפים לחיות ועם מי אתם מעדיפים לעשות עסקים – עם סוריה או עם ישראל? עם לבנון או עם ישראל? עם איראן או עם ישראל?", הוסיף השר. "מרוקו היא מדינה חשובה במיוחד בתוך התהליך הזה, קודם כל מפני שהיא ככה מנהיגה אמיצה בתוך אפריקה עם מסורת של מתינות ושל יציבות פוליטית ויכולת לדבר עם רוב המדינות באופן שוטף".

    "זה הזדמנות להודות עוד פעם למלך מוחמד השישי. יש תמיד דיון כמה האישי משפיע על המקצועי או המדיני והתשובה במקרה זה היא הרבה מאוד כי המלך הוא זה שהביא לשולחן גם את החזון וגם את הכבוד העצום שרוחשים לו בעולם, העולם הערבי. היה לזה ביטוי גם בקבלה שלנו כמדינה משקיפה באיחוד האפריקאי ועל זה אנחנו מוסיפים את הקשר החם ביני לבין שר החוץ שהוא הופך את זה לחולץ פקקים של התהליך במרוקו, אבל לא רק במרוקו".

    "התהליך הזה, התהליך של הסכמי הנורמליזציה עובר סוג של התבגרות. הוא עבר חילופי שלטון בארצות הברית, הוא עבר חילופי שלטון בישראל, הוא עבר את הקורונה או עובר עדיין את הקורונה, ולא רק שהוא שרד, הוא נמצא באיזה שהוא סוג של שיא היסטורי הם השגרירות באמירויות, עם הנציגות פה במרוקו שהופכת היום, עוד לא באופן רשמי לשגרירות, וקווי התעופה הישירים, עם הסכמי הסחר, המים החדשים לא רק פה אלא גם במדינות השלום הוותיקות יותר כמו ירדן".

    "הדבר האחרון שיש לי, הנקודה האחרונה שיש לי זה כמובן לפני שאתם שואלים הקורונה היא נושא גם פה. אנחנו מדברים על זה, אנחנו פותרים דברים ביחד. בישראל יש קצת הרגשה לאנשים שהקורונה או ההתפרצות החדשה של הקורונה היא בעיה ישראלית. היא לא, זה תופעה עולמית. היא נכונה פה, היא נכונה בכל אפריקה, היא נכונה מאוד באירופה, היא נכונה במספרים לא פשוטים לעיכול בארצות הברית. עכשיו ברור לגמרי שהעולם צריך לשתף פעולה. רק אני מזכיר לכולנו שלפני שאנחנו נבהלים ממה שקורה בישראל זה קורה בכל העולם וכל העולם מתגייס לזה ביחד. אנחנו מקווים כמובן, אתמול השתתפתי מפה בזום בקבינט הקורונה שהחיסון השלישי שאנחנו רוצים להרחיב אותו והתקנות החדשות של התו הירוק ישפרו את המצב".



    0 תגובות